«ВИБЕРИ МЕНЕ!.. ВИБЕРИ МЕНЕ!..»

Блог редактора

Думаю, небайдужим землякам напередодні дострокових парламентських виборів 21 липня ц.р. буде цікавою  інформація, суть якої розкривають у заголовку слова з популярної пісні.

Наш 96­й виборчий округ (центр – м. Вишгород) включає в себе Вишгородський, Бородянський, Іванківський (в т.ч. – м.Чорнобиль), Поліський райони та міста Славутич і Буча.

Окружною виборчою комісією було зареєстровано 22 кандидати в народні депутати України. З них поки що беруть участь в балотуванні 21: одного  вже знято з реєстрації. З цих кандидатів 14 висунуто  різними політичними партіями, семеро – самовисуванці.

Підходи до агітаційної компанії за себе в кожного різні. Дехто, крім інших форм агітроботи,  уклав договори  з редакціями місцевих газет, як от  з  нашою, та публікує різного роду матеріали, що мають привернути до них увагу виборців та змусити їх проголосувати за них, найкращих… Оплачуються такі публікації  з їхніх офіційних виборчих фондів згідно з розцінками друкованих видань. Дехто ж вважає, що досить лише походити по ринку та в інших людних місцях, випустити  спеціально підготовлену кольорову газетку про себе й роздавати її всім прохожим з «іменної» палаточки. Й це наштовхує на певні думки стосовно їх ролі у виборчому процесі… А дехто робить ставку на соцмережі й телебачення. Тобто, у кожного – свої методи, власне бачення й розуміння шляхів підходу до «електорату» та перетягування його на свій бік.

У Фейсбуку, наприклад, добре видно, як організовано деякими кандидатами таку агітаційну роботу і яка на неї реакція різних людей. Багатьом з котрих, до речі, бракує толерантності й культури спілкування в соцмережах. А тому там можна прочитати що завгодно – до образливих висловів у запалі гарячих емоцій, не підтверджених фактами звинувачень тощо.

Деякі партії теж шукають дорогу до нашої редакції. Їхні матеріали, очевидно,  також уважно читають. Вони або жорсткі опозиційно (до новообраного Президента України та його команди), або лояльні, якимись фактами аргументовані, а  – місцями – узагальнююче декларативні.

Вкотре зауважую: такі публікації не відображають нашу позицію як журналістів чи громадян­виборців. Просто редакція зобов’язана надавати можливість читачам газети знайомитись з різнобічною передвиборною інформацією. Аби вони оцінювали її зміст з власної точки зору й робили свої висновки.

До речі, ще про партії. Боротьба між ними за «місце під сонцем» (точніше – за можливість перебувати під куполом Верховної Ради) дуже жорстка. Цифри, які наводжу нижче, – свідчення того, які сили і засоби кидаються в цей бій «за Україну на тарілочці з голубим обідком»… Так, «Опозиційний блок» висунув 223 своїх кандидати в народні депутати України, ВО «Свобода» – 224, «Радикальна партія Олега Ляшка» – 217, «Слуга народу» – 201, «Опозиційна платформа – За життя» – 181,  «Голос» – 174, «Громадянська позиція» – 164, «Європейська Солідарність» – 100, «Українська стратегія Гройсмана» – 63 і т.д.

Саме тому наша газета останнім часом і наповнена передвиборчим контентом. Не всім читачам такі публікації, знаю,  цікаві, але багатьом – так: немало людей хочуть більше знати про претендентів на   представництво нашого регіону у ВРУ, аби робити свій вибір усвідомлено.

Про те, чому серед кандидатів немає «чистого» представника нашого Іванківського району,  можна лише гадати. Такі речі робляться колективно, але про якусь  і чиюсь ініціативу в цьому плані я особисто не чув навіть. Тож і маємо те, що маємо. І будемо мати…

Хочеться вірити, що земляки проголосують не за красиві, голослівні обіцянки, а за людину, яка дійсно може не лише творити потрібні суспільству закони, а й допомагати своїм виборцям реальними справами. А такі є в нас, і ми їх знаємо.

Павло СМОВЖ.