ДО ЗМІН СПОНУКАЄ СИТУАЦІЯ

Блог редактора

Тотальні проблеми  у нашій державі, звичайно ж, зачіпають з усіх боків і редакцію «Трибуни праці». Одна з них сьогодні – невизначена перспектива з друком газети в місцевій приватній друкарні. Її власник має намір закрити цей вид свого бізнесу. Для нас це означає, що треба шукати поліграфічне підприємство, яке візьметься випускати «Трибуну праці» в світ. Але, крім Києва, інших варіантів у нас і немає…

А там – вищі розцінки, з’являться додаткові проблеми з доставкою віддрукованої газети в район. Все це разом – більші фінансові затрати редакції. Які давно вже не покриваються доходами від реалізації видання. Адже підвищити більш як удвічі передплатну ціну – до собівартості хоча б – ми цього дозволити собі не можемо. Бо не зможуть дозволити собі такі значні витрати на газету наші передплатники: більшості з них і так доводиться ледь зводити кінці з кінцями.

Проте робити щось треба. І ми продумуємо різні варіанти подальшого виходу газети й роботи редакції.

Один з них – перехід на тижневик. Тобто, «Трибуна праці» виходитиме один раз на тиждень – по суботах, але на 8 сторінках. Загальний обсяг інформації збережеться, зате вдвічі скоротяться транспортні затрати.

З’явиться простір і для кращого творчого маневру журналістам: газету можна буде краще оформляти в художньо-поліграфічному плані – на рівні сучасних вимог.

До речі, тижневиками стали на Київщині вже більше половини районних видань.

Як засвідчує практика, читачі від цього нічого не втрачають. Навпаки, більшість задоволені осучасненими, збільшеними блоками інформації.

Ще одним варіантом утримання фінансових затрат на видання газети хоч би на теперішньому рівні (торік на «Трибуну праці» витрачено 710 тис. грн., за перше півріччя нинішнього – вже 375 тис. грн.) є дальше зменшення внутріредакційних витрат. Доводиться скорочувати штат, переводити деяких технічних працівників на неповний робочий тиждень тощо. Хоч це й непопулярні рішення… І думати про дальше збільшення грошових надходжень від своєї діяльності.

Так, ми вже перестали виставляти газету на своєму сайті в форматі PDF, який дозволяє бачити її в тому вигляді, в якому тримають в руках передплатники «вживу». Днями проінформуємо користувачів сайту про те, що з 1 жовтня введемо передплату і на електронний варіант газети. Тобто, бажаючим читати «Трибуну праці» на екрані свого монітора чи дисплея ми надсилатимемо її на їхню електронну адресу лише після попередньої місячної, квартальної чи піврічної оплати такої послуги. Вона проводитиметься на розрахунковий рахунок редакції в банку*. Такий варіант – майже втричі дешевший за «паперовий». Хоча підходить не всім.

Продумуємо, як впровадити на сайті платне розміщення реклами й створити самостійні інформаційні розділи. Де будуть оприлюднюватися  матеріали, які не друкуються в газеті. Тобто, сайт буде поволі перетворюватися з «візитки» газети в інформаційно-рекламний портал.

І все це – на фоні того, що наш парламент збирається незабаром прийняти закон про роздержавлення комунальних ЗМІ. Цей документ передбачатиме вихід з їх співзасновників органів держвлади і місцевого самоврядування. З усіма наслідками, що звідси випливатимуть. Й тоді вже точно рятування потопаючого буде справою рук самого потопаючого…

А випливає те, що районні редакції будуть позбавлені хоч і незначних, але дотацій з райбюджетів; що їм самим доведеться дотувати передплатників (які досі оплачують газету як товар в розмірі 40-50 відсотків її реальної вартості); що їм самим треба буде формувати свою редакційну політику, а не проводити лінію теперішніх співзасновників.

Якщо тільки вивільнені з владних рамок ЗМІ не приберуть швиденько до рук багаті дяді… –  У нас всього можна очікувати!..

До роботи в нових умовах ми вже готуємося. Головне – зберегти газету, не втратити читачів, зробити своє видання ще потрібнішим землякам.

Павло СМОВЖ.

*Детальніше про умови передплати електронного варіанту газети читайте на сайті «Трибуни праці».