Роботи тривають за графіком

Публікації Трибуни Праці

 

На етапі спорудження сховища одним з ключових факторів є комплексний підхід до виконання робіт на  майданчику такого складного інженерного об’єкту. На наші запитання щодо цього відповідає Андрій МЕЩЕРЯКОВ, начальник відділу підготовки до введення в експлуатацію ЦСВЯП відокремленого підрозділу НАЕК «Енергоатом» – «Атомпроектінжиніринг».

–       Андрію Вікторовичу, що зараз відбувається на майданчику, де споруджується ЦСВЯП?

–       Там нині  інтенсивно і паралельно  виконуються різні будівельні роботи. Зокрема, заливаються фундаменти  першочергових об’єктів сховища – адміністративного корпусу, приміщення для  охорони та цивільного захисту, лабораторного комплексу та інших. Зводиться також будівля для контейнерного транспортера, виконується влаштування фундаментів майданчика зберігання контейнерів. Усі роботи здійснюються вітчизняною компанією «Укрбудмонтаж». До будівництва залучено близько 200 працівників та 50 одиниць техніки.  Роботи, замовником яких є «Енергоатом», йдуть за графіком.

–       Ми публікували в «Трибуні праці» інформацію, що вже почалось виробництво обладнання для ЦСВЯП у Сполучених Штатах. Як зараз з цим питанням?

–       Порівняно нещодавно на майданчик будівництва надійшла перша партія обладнання від компанії Holtec International,  виготовлена  в США. Це, зокрема, обладнання для вузла перевантаження контейнерів, що забезпечує біологічний захист персоналу під час перевантаження відпрацьованого ядерного палива (ВЯП). Обладнання цього вузла вже змонтоване на майданчику. Як ви можете зрозуміти з назви вузла, там відпрацьоване ядерне паливо буде перевантажуватись з транспортних контейнерів у контейнери зберігання. Частина іншого американського обладнання перебуває у стадії виробництва та випробувань, ще частина – у стадії розмитнення.

Паралельно наша компанія в повному обсязі виконує необхідний комплекс реконструкційних робіт на атомних станціях, щоб адаптувати обладнання АЕС для операцій з перевантаження відпрацьованого палива та відправки його у сховище.  На АЕС зараз  проводяться заходи з впровадження технологій Holtec International, за допомогою імітаторів контейнерів опрацьовується транспортно-технологічний процес відвантаження відпрацьованого ядерного палива з енергоблоків та шляхи пересування контейнерів проммайданчиком до залізничної платформи.

–       Який радіаційний стан на майданчику будівництва?

–       В цілому рівень гамма-фону відповідає природному.

–       А як вирішується питання транспортування палива?

–       Транспортування ВЯП з атомних електростанцій планується за спеціальним маршрутом. Для цього йде спорудження під’їзної залізничної колії. Для перевезення ВЯП у складі потягу будуть задіяні спецвагони для транспортних контейнерів та для  перевантажувального контейнера, кожен з яких в обов’язковому порядку проходитиме довготривалу програму випробувань. На сьогодні вже виготовлено два вагони, їх постачальником є також Holtec International.

–       Як справи з дотриманням норм безпеки при будівництві сховища?

–       Всі норми безпеки дотримуються в повному обсязі. Представники «Енергоатому» здійснюють постійний контроль процесу як на майданчику будівництва, так і на виробничих потужностях Holtec International в США.

–       І як можна пересвідчитись у цьому?

–     Можна відвідати майданчик будівництва. Але у встановленому порядку. Так, у липні майданчик ЦСВЯП відвідала кореспондентська група «Радіо Свобода», а також група журналістів ЗМІ українських атомних станцій. За вашим запитом  прес-служба «Енергоатому», наскільки мені відомо, готова надавати  фотографії всіх стадій процесу будівництва об’єктів ЦСВЯП, щоб жителі Іванківського району могли наочно бачити, як ідуть роботи. Контактуйте з колегами в цьому плані – й  читачі вашої газети  будуть постійно забезпечені якнайповнішою інформацією.

Павло СМОВЖ.

На знімках: 1. Монтаж обладнання для вузла перевантаження контейнерів. 2. А. МЕЩЕРЯКОВ з журналістами на майданчику ЦСВЯП. 3. Зведення ангара для транспортера контейнерів. 4. Закладання фундаментів допоміжних приміщень. 5. Тут буде майданчик для зберігання контейнерів з ВЯП.