
«ЛІКИ24»: ДЕШЕВШЕ, З БЕЗКОШТОВНОЮ ДОСТАВКОЮ
Уявіть собі таку картину: вам потрібні якісь ліки (іноді – життєво важливі), але ви живете у маленькому, та ще й добряче віддаленому від райцентру, селі. Де не те, що аптеки, а й ФАПу часто немає. Й ось тут вам на допомогу приходять сервіс Liki24.com та «Укрпошта». В умовах карантину з приводу коронавірусу COVID-19, Liki24.com разом з Національним оператором поштового зв’язку, підтримані урядом, пішли назустріч проблемам українців. У результаті з 16 квітня ц.р. у мешканців навіть найменших сіл в усіх регіонах України з’явилась можливість, не виходячи з дому – і з економією до 30%! – замовляти будь-які потрібні ліки й швидко отримувати їх, не оплачуючи навіть доставку. Таке партнерство стало можливим після прийняття відповідної постанови уряду, котра надала можливість поштовикам доставляти ліки населенню України в період карантину. Та про все по порядку.
Розмовляємо з Антоном Авринським, засновником цього сервісу, в його столичному офісі.
– В умовах карантину українці, які проживають у невеликих містах і селах, відчувають величезні труднощі з доступом до ліків, – говорить Антон Авринський, засновник і керівник сервісу пошуку і доставки ліків Liki24.com. – Часто щоб отримати медикаменти, людям потрібно долати десятки кілометрів, що дуже сьогодні непросто. Тому ця ініціатива – життєво важлива, і ми дуже раді, що «Укрпошта» підтримала нас. Наша спільна мета – допомагати людям отримувати ліки швидше і дешевше. Це головне, що ми робимо.
При цьому розв’язуємо одночасно три основні проблеми, з якими стикаються громадяни нашої держави. Перша з них – це іноді велика різниця в цінах аптек на одні й ті ж препарати. В одній аптеці вони можуть коштувати, приміром, 200 грн, а через дорогу, образно кажучи, або десь далі – майже вполовину менше… Це реальна ситуація. Друга проблема – наявність потрібного людині. Не існує жодної аптеки, в якій є все. Адже номенклатура ліків дуже велика. І третя проблема – відсутність їх швидкої та зручної для замовника доставки.
– Як саме розв’язуєте ці проблеми?
– Нам, як ITкомпанії, на сьогодні вдалося підключити до своєї системи 5600 аптек. До речі, працюємо тільки з ліцензованими. Збираємо дані про наявність у них та ціни на різні препарати. В результаті постійно знаємо, де що є і за якою ціною. Плюс знаємо, де які є замінники та аналоги препаратів. Загалом надаємо інформацію про наявність та ціни на 55 тисяч аптечних товарів і допомагаємо користувачам отримати їх за оптимальною ціною. Адже збираємо медикаменти для відправлень з різних аптек.
Наприклад, замовнику треба три різні препарати. Наша система показує, де можна придбати їх найдешевше. Кур’єри купують їх там і привозять замовнику, або відправляють за необхідною адресою через пошту. Працює таким чином компанія вже у 20 великих містах України, охоплюючи практично всі регіони – включно до найменших населених пунктів. В результаті люди, поперше, отримують замовлені ними препарати по оптимальній ціні. Подруге, отримують все їм потрібне одразу – одним відправленням. Й потретє, ліки доставляються прямо додому – листоношами «Укрпошти» чи кур’єрами.
Ми працюємо й з іншими поштовими операторами. Але найвигідніше для людей, коли це «Укрпошта»: в неї найбільш розвинута мережа доставки. А в рамках цього проєкту, який називається «Ліки вдома», – отримують ще й безкоштовну для них доставку.
– Який сенс для «Укрпошти» робити доставку безкоштовною? Їй за це платить уряд?..
– Ні, платимо ми. Але вони зробили для нас спеціальні тарифи з великими знижками. Бо це наш чисто соціальний проєкт, у рамках якого цей напрямок працює в нас навіть «у мінус». Проте невеличкі комісійні по інших програмах дозволяють нам допомагати українцям долати проблеми, що виникли у зв’язку з карантином. Крім того, коли сервіс стає все більш популярним і збільшується кількість клієнтів, то й оборот коштів – теж… Вся ця робота на перспективу і дозволяє нам працювати таким чином.
– Скільки на сьогодні маєте постійних замовників? І чи є у вас ще якісь напрямки роботи?
– Маємо в клієнтській базі майже 200000 осіб, які користуються нашими послугами. Якщо перший варіант нашої роботи – це доставка, то другий варіант, образно кажучи, – «заберу сам». Тобто, наша система показує, які аптеки є поруч (чи найближчі) із замовником, де є на той момент необхідні йому препарати. І не просто покаже, а ще й… надасть знижку на них! Бо коли ти зайдеш в аптеку «з вулиці», то вартість ліків для тебе буде такою, як на ціннику – вищою. А от коли зарезервуєш через Liki24 – матимеш знижку до 30 відсотків: дивлячись на що. Якщо мова йде про якісь дешеві препарати в невеликих кількостях – тут зрозуміло: економія не така суттєва. А якщо потрібні дорогі – тут виграєш значно.
Працює система дуже просто. Заходиш на наш сайт Liki24.com, обираєш потрібні препарати і бачиш, де їх можна забрати самому, або ж замовляєш доставку.
Для бабусів і дідусів, у яких немає інтернету чи практики роботи в ньому, існує спеціальна «гаряча лінія», яку ми зробили з телефонними номерами всіх мобільних операторів. (Київстар – 0682961452, Лайф – 0630259716, Водафон – 0953658754). З її допомогою теж можна робити замовлення. До речі, ці телефонні номери вам повідомлять у кожному відділенні «Укрпошти».
Можна замовляти ліки і через листонош: вони приймуть замовлення і потім принесуть потрібне вам прямо додому. З чеками аптек. Це дуже зручно. У кожної листоноші є буклет з усією необхідною інформацією з цього приводу. Отримавши замовлення, листоноша потім передасть його нам, оформивши на сайті, і через кілька днів доставить потрібне людині прямо їй додому.
Яка зацікавленість у цьому листонош? – Це питання вже до «Укрпошти»: вони стимулюють таку роботу своїх працівників…
В такому плані ми працюємо й зі страховими та фармацевтичними компаніями, клініками й лікарями, але то дещо інша тема розмови. Важливо те, що нас підтримують Офіс Президента й уряд, особливо – міністерства інфраструктури та охорони здоров’я.
На сьогодні ми вже підписали меморандуми про співпрацю з керівництвом п’яти областей у різних регіонах України – стосовно популяризації сервісу серед населення. Адже все це робиться для потреб людей у першу чергу.
1 квітня Міністерство цифрової трансформації запустило національний конкурс ITпроєктів та ідей «HackCorona», спрямованих на боротьбу з коронавірусною інфекцією COVID19 і підтримку українських громадян в умовах карантину. З 900 учасників цього конкурсу було визначено 20 найкращих, серед яких – і ми. Бо результативно сприяємо, аби люди, особливо літні, не ходили під час карантину по аптеках у пошуках потрібних їм ліків, тобто, не наражалися на додаткову небезпеку.
Про нас написала відома міжнародна ділова газета «Financial Times». У квітні вона проаналізувала всі світові проєкти, що допомагають боротися з коронавірусом. В десятку кращих європейських потрапив і наш сервіс – єдина українська компанія. Що робить ліки більш доступними для населення і доставляє їх у найбільш зручний і безпечний спосіб.
Повторюсь: економія на вартості препаратів може складати значні суми. Плюс їх безкоштовна для замовника доставка. Іншими словами кажучи, це дуже зручний інструмент, до того ж, не лише під час карантину.
– А що ви скажете про фальсифіковані медпрепарати, які можна придбати в Україні?..
– За три роки існування нашого сервісу ми доставили громадянам своєї країни майже два мільйони упаковок. І жодного разу не стикались зі скаргами замовників на це. Адже працюємо виключно з ліцензованими аптеками. Де є контроль за медпрепаратами. Я вважаю, що ця проблема трохи перебільшена…
– Зворотний зв’язок з клієнтами у вас існує? Що він засвідчує?
– Це дуже важливо. Понад 97 відсотків наших клієнтів ставлять якості роботи сервісу відмінну оцінку. Адже після виконання замовлення обов’язково запитуємо їх, чи залишаються задоволені нашою роботою. Нещодавно, у травні ц.р., проводили масове опитування: «Чи порадите ви наш сервіс своїм друзям та знайомим?». То по десятибальній шкалі «10» поставили 60 відсотків, ще понад 20 відсотків поставили «9», і ще понад 10 відсотків поставили «8». Тобто, 92 відсотки людей задоволені і якістю наших послуг, і тим, що допомагаємо економити. Сьогодні це дуже висока оцінка роботи. Адже середня економія на вартості ліків при їх замовленні через наш сервіс складає, повторюсь, 30 відсотків.
Річ у тому, що аптеки теж прагнуть збільшення продажів своїх товарів, а тому роблять для нас спеціальні знижки. Адже ми збільшуємо їм потік замовлень. На цьому й побудована наша технологія роботи.
І що важливо: в такій співпраці зацікавлена кожна сторона. Клієнти отримують гарну ціну, аптеки – більший оборот, фармкомпанії – збільшення обсягів виробництва ліків. Задоволена й пошта, котра має збільшення обсягів відправлень. Й саме тому кожен з партнерів у цьому, ще раз наголошую, соціальному проєкті зацікавлений у його продовженні й після закінчення карантину з приводу COVID19. Тобто, щоб ці безкоштовні для замовників доставки збереглися й надалі.
До речі, ми співпрацюємо й з іншими операторами, в т.ч. «Новою поштою»: замовники ліків через наш сайт обирають самостійно – кому що більше підходить. Але проєкт «Ліки вдома» з безкоштовною доставкою реалізовується тільки через «Укрпошту».
– Чи співпрацюєте ви з держпрограмою «Доступні ліки»?
– Це теж дуже важливе запитання. Отримавши електронний рецепт у свого сімейного лікаря, людина може або піти сама в аптеку, що бере участь в цій програмі (якщо це десь близько від неї й не треба далеко їхати ), або передати його нам, оформляючи замовлення. Кур’єр, використовуючи цей рецепт, придбає потрібний препарат і він так само безкоштовно буде доставлений за призначенням – замовнику.
– Підсумовуючи нашу розмову, можна зробити й такий висновок: сьогодні багатьом людям треба формувати в собі дещо інший спосіб мислення. Тобто, привчатися до нових форм і методів їхнього обслуговування, котрі пропонуються сучасними технологіями, в тому числі – й цифровими. Й тут важливим є також всебічне інформування населення про всі наявні можливості. І це дуже добре, що й у цьому напрямку ви успішно працюєте…
– Звичайно. І будемо це робити надалі. Світ стрімко міняється, й відставати від нього – означає свідомо прирікати себе на штучне обмеження своїх можливостей. А цього допускати не можна нікому.
Павло СМОВЖ.